سورنا بورس جو هیجانی بورس ادامه دارد - سورنا بورس

به گزارش تجارت‌نیوز،  بازار سهام امروز با شروع معاملات روند صعودی را پشت سر گذاشت اما در ادامه روند معاملات شاخص کل متاثر از اخبار ضد و نقیض و شایعات به راه افتاده در بازار مبنی بر بازگشایی نمادهای پالایشی، با صف‌های فروش روبه‌رو شد.

همچنین صف‌های خرید در نمادهای بانکی از دست رفت و عرضه در نمادهای کوچک‌تر شدت بیشتری گرفت.

امروز زمانی که بازار در حال طی کردن روند عادی خود بود شایعاتی مبنی بر بازگشایی نمادهای پالایشی به راه افتاد که در ادامه سعید محمد علیزاده، مدیر نظارت بر ناشران سازمان بورس خبر داد: امروز  برنامه‌ای برای بازگشایی نمادهای پالایشی، شستا و خودرو نداریم. همچنین این خبر تاثیر منفی روی بازار گذاشت و این نشان از جو هیجانی و بی‌اعتمادی به بازار در این روزهاست هر چند از همان ابتدا نمای بازار به سبب معاملات مثبت بزرگان مثبت مانده بود و کلیت بازار روند منفی را نشان می‌داد.

امروز فلزات اساسی، بانک‌ها و محصولات شیمیایی به ترتیب با ارزش معاملات ۲۶۶۵ میلیارد تومان، ۲۲۷۷ میلیارد تومان و ۵۰۵ میلیارد تومان برترین صنایع هستند و علی‌رغم تلاش‌ها و توجهاتی که برای مثبت شدن نمادهای بزرگ انجام می‌شود در صنایع کوچک شاهد ادامه روند نزولی هستیم.

کگل، فولاد و فارس بیشترین تاثیر مثبت و فملی، حکشتی و رمپنا بیشترین تاثیر منفی روی روند بازار را داشتند. ارزش مجموع معاملات امروز به ۱۳,۳۸۸ میلیارد تومان رسید.

هرچند حجم و ارزش معاملات نسبت به دیروز بیشتر بود اما شاخص کل روندی منفی داشت. در ادامه روند نزولی نمادهای خودرویی امروز، خگستر نیز با افشای اطلاعات الف متوقف شد و عرضه در این نمادها به شدت ادامه دارد.

بازار سهام این روزها به دلیل جو هیجانی تحت تاثیر اخبار دچار نوسان می‌شود و امروز نیز مجلس در جلسه‌ای غیرعلنی به بررسی مشکلات بازار سهام، طلا، دلار و مسکن پرداخت. همچنین اوراق اختیار فروش فارس منتشر شد. سررسید این اوراق ۱۳ اسفند ۹۹ است.

 

 

 

 

به این پست امتیاز دهید.
بازدید : 80 views بار دسته بندی : بورس تاريخ : 13 سپتامبر 2020 به اشتراک بگذارید :
دیدگاه کاربران
    • دیدگاه ارسال شده توسط شما ، پس از تایید توسط مدیران سایت منتشر خواهد شد.
    • دیدگاهی که به غیر از زبان فارسی یا غیر مرتبط با مطلب باشد منتشر نخواهد شد.

برچسب ها