سورنا بورس توصیه‌نامه طبقه‌بندی ریسک مشتریان - سورنا بورس

در نامه‌ای که به امضای روح‌الله نجفی، دبیر کمیته مبارزه با پولشویی سازمان بورس و اوراق بهادار رسیده، آمده است: با افزایش میزان و شدت نظارت، هزینه‌های نظارت افزایش می‌یابد از این رو جهت کنترل و کاهش هزینه‌های نظارتی در عین حفظ کارایی نظارت، باید بر موارد پرریسک تمرکز کرد که این امر نیز مستلزم طبقه‌بندی ریسک مشتریان است.

به گزارش تجارت‌نیوز، دبیرخانه کمیته مبارزه با پولشویی از مخاطبان این توصیه‌نامه خواسته است که آن را جهت مطالعه، بهره‌برداری و اجرایی کردن ارزیابی‌ها و طبقه‌بندی‌های مرتبط با ریسک در اختیار کلیه واحدهای ذی‌ربط قرار دهند.

این نامه خطاب به مدیران عامل بورس‌ها، کارگزاران و سایر نهادهای مالی تحت نظارت، شرکت فرابورس ایران و شرکت سپرده‌گذاری مرکزی اوراق بهادار و تسویه وجوه تهیه شده است.

خاطرنشان می‌شود، مطابق مقررات مبارزه با پولشویی در بازار سرمایه، انجام امور شناسایی و طبقه‌بندی ریسک مشتریان و همچنین ارسال گزارش عملیات و معاملات مشکوک بر عهده نهادهای تحت نظارت است.

همچنین با عنایت به اینکه در مواد ۳۱ و ۳۲ دستورالعمل شناسایی مشتریان در بازار سرمایه، طبقه‌بندی ریسک مشتریان الزامی شده است، بر این اساس مستند پیوست آن با توجه به تجربیات بین‌المللی با نام «توصیه‌نامه طبقه‌بندی ریسک مشتریان» جهت افزایش کارایی مبارزه با پولشویی و تبیین سازوکار اجرایی تهیه شده است که در فایل پیوست قابل دسترسی است.

 

منبع: مهر

به این پست امتیاز دهید.
بازدید : 100 views بار دسته بندی : بورس تاريخ : 1 اکتبر 2020 به اشتراک بگذارید :
دیدگاه کاربران
    • دیدگاه ارسال شده توسط شما ، پس از تایید توسط مدیران سایت منتشر خواهد شد.
    • دیدگاهی که به غیر از زبان فارسی یا غیر مرتبط با مطلب باشد منتشر نخواهد شد.

برچسب ها